streda, 4. apríla 2012

Tip na schudnutie?


Chcete zhodiť nadbytočné kilá? – Vyhýbajte sa pšenici.


Väčšina naturopatických doktorov pozná malé tajomstvo ako schudnúť – keď prestanete jesť pšenicu, zhodíte. Pamätajte ale, že väčšina pacientov, ktorí sa rozhodnú pre takúto zmenu v stravovaní, to nerobia kvôli nadbytočným kilám. Robia to preto, lebo sú citliví na pšenicu, alebo glutén (lepok), ktorý v sebe obsahuje. Keď niekto s takoutou citlivosťou skonzumuje lepok (nemusí ísť len o typických a diagnostikovaných celiatikov), toto spustí imunitnú reakciu, ktorá môže vyvolať sériu zdravotných problémov, ako únavu, depresiu, bolesti hlavy, syndróm nepokojného čreva (IBS), zápal dutín a bolesti kĺbov. A keď takíto ľudia prestanú jesť pšenicu, ich problémy zmiznú... a majú viac energie... a zhodia kilá navyše.
Ale kilá môžete takto zhodiť aj vtedy, keď nemáte na pšenicu takúto citlivú reakciu. Naši editori sa obrátili na naturopatického doktora Marka Stenglera, NMD, zakladateľa a riaditeľa Stenglerovho centra integratívnej medicíny v Encinitas, Kalifornia, aby im vysvetlil, ako sa toto udeje. Tu je jeho odpoveď....

Možno sa dívame na pšenicu (aspoň jej celozrnnú formu), ako na zdravú potravinu. Ale väčšina pšenice, ktorú konzumujú američania, je rafinovaná a neobsahuje dostatočné množstvo vlákniny. Tieto uhľovodíky fungujú v našom tele ako cukor, nútia k vylučovaniu nadmerného inzulínu a podporujú tak vznik zápalov a obezity. Citlivosť na pšenicu môže spôsobit aj zadržiavanie vody, čo takisto pridáv na váhe.
Pšenica je všade. Pšenica je všadeprítomná v potravinách, aj tam, kde to neočakávame – napríklad v sójovej omáčke, konzervačných látkach, alebo alkoholických nápojoch. Take pšenicu konzumujete nielen vedome – ako v chlebe a pečive – ale aj nevedome v iných potravinách.

Čím nahradiť pšenicu? Keď obmedzíte pšenicu, nadobudnete zdravší pomer uhľovodíkov, tukov a bielkovín. Zdravé zrná ako quinoa a tmavá ryža... navŕšenie uhľovodíkov zeleninou a ovocím... konzumáciou väčšieho množstva netučných bielkovín ako strukoviny, kura a ryby. Keď si zvyknete na stravu bez pšenice nebude sa vám to zdať také ťažké. Takáto strava vás uspokojí a nebude zvyšovať inzulín... nebude vám chýbať pšenica... a zhodíte kilá!

Preklad článku:
An Easy Way to Lose Weight—Cut Out Wheat

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára