piatok, 13. januára 2012

MLIEKO A PŠENICA - OSOBNÁ SKÚSENOSŤ


















Otázkou "prečo by sme mali či nemali konzumovať mlieko, ako produkt moderného mliečneho priemyslu" sa budem podrobnejšie zaoberať niekedy nabudúce.

Dnes len moja osobná cesta a skúsenosť, s ktorou sa chcem podeliť.

Niekoľko nasledovných faktov ma priviedlo pred 3 rokmi k tomu, že som na celý polrok vylúčila z môjho jedálnička akékoľvek mliečne výrobky a všetko, čo ich obsahovalo.

·      Okolo 70 až 80ľudskej populácie má problém s dokonalým trávením mlieka po dovŕšení veku 2 rokov.
·      Človek je jediným cicavcom, ktorý pravidelne konzumuje mlieko iných cicavcov.
·      Mlieko je strava pôvodne určená pre malé teliatka/kozičky/ovečky, ktoré majú za jeden rok zdvojnásobiť svoju veľkosť.
·      Dôležitou motiváciou bola etika „moderného“ chovu kráv a umelo vyvolaný stav neprirodzene vysokého obsahu hormónov, ako výsledok požiadavky vysokých výnosov.

Pre úplnosť uvediem aj to, že v tomto istom čase som minimalizovala príjem pšenice v jej N-tých podobách...

Raňajky – chlieb
Desiata – tvarožník
Obed – cestoviny
Olovrant – keksy
Večera – halušky...

Poznávate sa? Aj vy neustále konzumujete PŠENICU? Podobnosť s mliekom je tá, že obe tieto potraviny obsahujú bielkoviny, ktoré sú ťažko stráviteľné (mlieko - kazeín, pšenica - lepok) a obe tieto potraviny sú na každodennom jedálnom lístku väčšiny z nás.

Výsledky vysadenia mliečnych a pšeničných výrobov po 3 mesiacoch:
-          vyčistenie nosných a čelných dutín natoľko, že som za 1 mesiac spotrebovala maximálne tak 5 papierových vreckoviek. Predtým som vlastne ani nevedela, že som ich mala upchané, myslela som, že to bol normál.
-          zníženie až úplné zastavenie bolestí (chrbát, krk, kĺby, menzes, hlava)
-          vyčistenie očných bielok do úplne biela (žiarivé oči :-)
-          znížená chuť na sladké, až odpor k presladeným jedlám
-   zvýšená vnímavosť, intuícia, pamäť a jasnosť mysle
-          žiadne vyrážky


Po pol roku som do jedálnička vrátila „živý“ bio jogurt raz týždenne. Veľmi mi už ani nechutil, zmena symptómov nebadateľná. Ale po príchode na Slovensko som neodolala nášmu Zvolenskému (musela som ho takmer denne), tvarohu, bryndzi, jój, a tak sa všetky symptómy pomaly ale isto asi za 2 týždne vrátili, aj keď v menšej miere ako predtým. Takisto som si uvedomila, aké návykové sú mliečne výrobky. Pečivo (pšenicu) som jedla opatrne, skôr príležitostne ako pravidelne. Túto som sa naučila nahradiť inými obilninami, ale s mliečnym návykom to bolo horšie.

Poznámka:
Návrat symptómov mohol nastať aj vďaka inej reakcii na alergény. Napríklad prudká zmena klímy, iné potraviny, menej zelenej listovej zeleniny a viacej „našej typickej“ zeleniny z rodu Solanaceae (ľuľkovité – zemiaky, paradajky, paprika – ktoré majú schopnosť vyvolať zápaly ).

Záver:
Je známe, že mlieko pomáha vytvárať v tele hlieny (dutiny), má vysoký zápalový index (bolesti) a spôsobuje necitlivosť buniek na inzulín (hypoglykemické stavy hladu, málo energie). Z uvedenej skúsenosti nie je úplne jasné, či zmeny spôsobilo len vysadenie mlieka a pšenice. Najpravdepodobnejšie to bola kombinácia viacerých okolností, kde mlieko bolo jedným z dôležitých faktorov.

Najbežnejšie symptómy netolerancie mlieka:
  • upchané dutiny
  • bolesti hlavy
  • problémy s hrdlom a ušami
  • hnačky, alebo naopak zápchy
  • vetry, brušné kŕče
  • kožné problémy ako ekzémy a psoriáza

 Najbežnejšie symptómy netolerancie pšenice:
  • zápcha (=menej ako raz denne!)
  • bolesti hlavy
  • rôzne zápaly
  • opakujúce sa bolesti
  • kožné problémy ako ekzémy a psoriáza


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára